Garantie en klachten


Garantie en klachten bij WisseGadgets.nl



Welke garantie bieden wij:
Voor smartphone toestellen geldt de standaard fabrieksgarantie van 1 jaar. 
Wat houdt dat in?
Elk toestel dat door een fabricage fout in het toestel niet goed meer werkt binnen de garantie termijn, wordt kosteloos gerepareerd. 

Welke schade valt niet onder de garantie:
Schades ontstaan door oneigenlijk gebruik van het toestel, waterschade en aanpassingen van de software zijn uitgesloten van garantie evenals schades die ontstaan zijn door het vallen, stoten of breken van het toestel.

Het melden van een garantie claim.
U kunt via de mail  contact met ons opnemen voor het melden van een defect in het toestel dat volgens u in aanmerking komt voor reparatie onder de garantie voorwaarden.
Wij raden u aan dit gelijk te doen na de eerste constatering van het probleem. Wettelijk gezien bent u verplicht om dit binnen twee maanden na constantering van het gebrek te doen.

Graag ontvangen wij een zo duidelijk mogelijke omschrijving van het ontstane probleem en als bewijs van garantie, als bijlage een kopie van de aankoopfactuur. 

Hoe wordt de garantie afgehandeld.
In reactie op uw melding krijgt u van ons een bevestiging van ontvangst. Wij zullen uw melding beoordelen. Het kan voorkomen dat wij, om een goede beoordeling mogelijk te maken, meer informatie nodig hebben, in de zin van een foto, of afbeelding. 
Aan de hand van de gegevens die u ons verstrekt, zullen wij beoordelen of het door u gemelde probleem in aanmerking komt voor reparatie onder garantie voorwaarden. Dit doen wij in overleg met de leverancier. 

Een toestel dat onder de garantie valt, wordt opgestuurd naar de leverancier, die zorgt draagt voor de reparatie van het toestel met de originele onderdelen. 
Voor het verzenden van het toestel krijgt u van ons gedetailleerde instructies. 

Na reparatie ontvangt u het toestel gratis geretouneerd. 

Wat kost het verzenden voor een garantie reparatie?
Elk toestel dat wordt aangeboden voor een garantie reparatie, moet worden opgestuurd naar China. 
Voor consumenten in Nederland en Belgie rekenen wij voor een garantie verzending het tarief voor verzending naar een adres in Nederland. 
Het kan voorkomen dat wij u vragen het product rechtstreeks naar China te sturen. De extra kosten worden dan door ons vergoed. 

Hoelang duurt de reparatie?
Vanaf het moment van aanmelden van de garantieclaim tot aan het moment dat het toestel gerepareerd en wel bij u thuis wordt afgeleverd, daar gaat helaas wel wat tijd overheen. 
U moet daar toch wel 3 maanden voor rekenen. Dit is erg lang. Daar zijn we ons ook van bewust. Toch kiezen wij bewust voor deze manier. U bent zo nml. verzekerd van originele onderdelen. 

 

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar .
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.